Avsked

Detta bildspel kräver JavaScript.

I måndags var min sista danslektion på Dance Academy och jag överraskade min danslärare med blommor. Känns som en standardgest men de var såklart inte beredda på det, för jag avbröt stretchingen så det hela kom lite oväntat. Jag försökte förklara för min danslärare, Eugine, att hon är den bästa läraren jag har haft och att det var min sista dag. Hon fällde några tårar och var fortfarande helt stum. Hon kan ju heller inte uttrycka sig så bra på engelska så det enda hon stod och sa var ”Oh my god Tina, oh my god, oh my god!”. Jag försökte verkligen hålla tillbaka tårarna. Det kändes så sorgligt när jag kramade alla hejdå. De frågade mig när jag kommer tillbaka och det visste jag ju inte, men jag vet att jag definitivt återvända. Eftersom jag har dansat på Dance Academy 2 timmar varje dag efter skolan har det blivit som mitt andra hem och det har alltid varit grym sammanhållning mellan alla dansare.

I tisdags blev jag bjuden hem till en av mina klasskamrater, Yoo Kyung, som bor vid Heundae beach. De bor mittemot IPARK, det dyraste stället i Busan med utsikt över hela staden. Det var framförallt intressant att se hur ett riktigt koreanskt hem kan se ut. Till min förvåning bestod halva hemmet av IKEA möbler och såg nästan ut som vilket hem som helst (förutom Samsung TV:n som såklart fanns lite här och var; i bilen, köket, vardagsrummet). Hennes gästvänliga mamma är engelskalärare och hade rest runt en hel del så det kändes extra kul att bara sitta och prata. Vi åt koreansk middag tillsammans med efterrätt och blev sedan hemskjutsade. Yoo Kyung ville att vi skulle sova över, lite gulligt, men både jag och Sandra skulle till flygplatsen morgonen därpå.

Igår var jag med min buddy, Serena, hela dagen. Vi åt middag på Dellago och tog en kaffe på ett gulligt café efteråt. Hon är väldigt olik andra koreaner i och med att hon kan flytande engelska och lätt förstår sig på människor från andra kulturer. Jag blev jätteglad för jag fick en present och ett fint brev från henne, asgulligt skrivet! Hoppas verkligen att vi ses snart igen, det är inte lätt att säga hejdå.

Snart ska jag flytta ut från dormet och fixa lite ärenden innan nästa person kommer på besök.
Jag och Daniel ska återförenas ❤

Förresten igår blev det avgjort! Park Jung Hee är den första kvinnliga presidenten i Korea.

Det här inlägget postades i Översikt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

